Een visuele identiteit

“We zijn klein, maar willen in alles superkwaliteit leveren en dat tegen een aanvaardbare prijs. We zijn een no-nonsense bedrijf, waar de klant ook klant is!”
-Autobedrijf Aal

 

Een logo moet laten zien waar jij als bedrijf voor staat, en jouw (bedrijfs-)waarden uitstralen. Een bewuste visuele identiteit is dus erg belangrijk; het geeft waarde, gevoel en vorm aan jou én het brede begrip “bedrijfsidentiteit”. En juist daarom was het van belang dat de échte identiteit van Autobedrijf Aal gevisualiseerd zou worden, maar tevens om dat brede begrip “bedrijfsidentiteit” menselijk en tastbaar te maken.

Motive Spark Autobedrijf Aal logo ontwikkeling

No-nonsense

De werkwijze van zowel Motive Spark én Autobedrijf Aal komen in essentie overeen; No-nonsense. En dat vertaald zich direct door naar het idee van “Niet leuk, maar goed”.

Geen (leuke/coole) visuele elementen die geen betrekking hebben tot het bedrijf en het team, maar enkel grafische elementen, vormen en kleuren die direct in verband staan met het bedrijf. Dat is immers waar je voor staat! Kortom: “niet alleen een mooie facade, maar een goed gebouw”

Een stevige basis door middel van een krachtig verhaal, in combinatie met bewuste ontwerp keuzes maakt dat het vernieuwde logo van Autobedrijf Aal staat als een huis. Een bedrijfsidentiteit die echt past bij waar je als bedrijf voor staat, maar tevens een logo dat goed door te vertalen is naar andere soorten media, toepasbaar, herkenbaar en leesbaar is op zowel het pand als in de lokale krant. 

Het fundament

Carel en Marcel, die samen het fundament hebben gelegd voor hun autobedrijf én hun werkwijze; persoonlijke aandacht, service en klantvriendelijkheid. Die specifieke voorwaarden zijn tevens de basis voor het logo. (Een logo moet immers het bedrijf weerspiegelen in al zijn aspecten.)

Vandaar dat de 2 A’s in het logo, naast 2 dwarsdoorsneden van wielen, ook symbool staan voor de twee grondleggers van het bedrijf. Hun handen zijn verbeeld als de middenstreepjes in de A’s, die handen staan voor vakmanschap en nemen pakken elk merk auto, reparatie en onderhoud met beide handen aan!

Motive Spark Logo Autobedrijf Aal

Ben je klaar om jouw merk naar een hoger niveau te tillen met een krachtig logo en een unieke huisstijl, gebaseerd op wie en wat je bent? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

Klant review

"Review tekst"
Marcel Aal | Eigenaar Autobedrijf Aal

Daarom kies je voor Motive Spark

Exclusief

voor de automotive branche.

bureau

met bewezen werkplaats-DNA in Doetinchem.

Marketing

in begrijpelijke taal, zonder poespas.

20+ jaar

ervaring met auto's, marketing en meer.

Geef jouw bedrijf een onderscheidende identiteit!

Bel ons of stuur ons nu een bericht.